kunst analyse

Eerste indruk :
Ik heb gekozen voor een kunstenaar van deze tijd, zijn werk staat online op de site Deviantart, dat is ook waar ik voor het eerst op zijn werk stuitte.
het eerste werk wat ik van hem zag was een hout brand werk van mijn favoriete game –

Ik vind dit helemaal geweldig omdat ik deze manier van weergeven nog nooit heb gezien, en het is gewoon zo knap gedaan!  De details en schaduwen zijn perfect neergezet, en dat maakt het beter dan een schetsje op papier.

Vorm :
Hij gebruikt normale stukken hout, bewerkt of onbewerkt, met een soort laser begint hij dan te tekenen op het hout, door op sommige plekken langer met de laser te blijven creëert hij schaduwen en andere details.
dit is een langdurig proces, met sommige stukken is hij wel 16 uur bezig geweest voordat het af was.

Verhaal :
Ik weet niet of er echt een verhaal achter zit, maar ik weet wel hoe het op mij overkomt, he kleuren van het hout als hij erop gebrand heeft geeft een soort nostalgisch gevoel, door de sepia kleuren. En omdat het zo realistisch en precies wordt gedaan maakt het levensecht.

 

Context :
Er is niet een bepaalde context, en kan ik ook niet veel vinden over de kunstenaar zelf. zijn werk is niet gebonden aan een bepaalde tijd of plek, hij maakt gewoon wat hij leuk vind of wat anderen leuk vinden, de ene keer maakt hij weer een houtbrandwerk van abraham Lincoln en dan weer van een Computer Game.

Samenhang :
Al met al is het dus een bijzondere kunstvorm, waarmee de kunstenaar ook zijn brood verdiend, het begint allemaal met een stuk hout, dan gaat hij op zoek naar een foto of plaatje wat hij wil nabranden, als hij het idee gevonden heeft begint een langdurig proces van schetsen en branden.
Soms maakt hij ook werken op aanvraag, die hij dan weer verkoopt.

Betekenis :
Helaas kan ik niet veel vinden over de maker van deze werken, dat is het nadeel van internet kunstenaars, ik kan wel vertellen wat ik van zijn werk vind.
omdat het een manier van werken is die onbekend is, vind ik het dus erg speciaal, het is weer eens wat anders dan het gebruikelijke canvas met verf, deze kunstenaar is erg getalenteerd, en zijn manier van vormgeving is werkelijk uitzonderlijk, de precisie waarmee hij moeiteloos dieren en mensen afbeeld is voor mij iets om van te leren en naar op te kijken, ik hoop ooit net zo gedetailleerd te kunnen tekenen.

( ik kon de foto’s niet kopiëren naar deze blog, kan het wel mailen ) 

Leave a Reply

